Het versturen van nieuwsbrieven en het schrijven van blogs met waardevolle content (inhoud) zorgt ervoor dat je:

  • jezelf laat zien;
  • expertisestatus opbouwt;
  • naamsbekendheid krijgt;
  • mensen nieuwsgierig maakt naar je;
  • in beeld blijft;

Maar hoe zorg je er nu voor dat jouw doelgroep het interessant vindt wat jij schrijft en zich niet gelijk afmeldt voor jouw nieuwsbrief? Hier een paar tips:

  • Schrijf over de vraagstukken waar jouw klanten tegenaan lopen.
  • Vraag je af wat je (potentiële) klant wil lezen. Het gaat er namelijk niet om wat jij denkt dat belangrijk is, maar wat zij belangrijk vinden.
  • Zorg ervoor dat je altijd goed advies of één of meerdere waardevolle tips geeft.
  • Schrijf met regelmaat, mensen houden van consistentie. Hoe vaak je schrijft is afhankelijk van jou, jouw klant en de content die je kunt leveren. Probeer toch minimaal wel 1 x per maand een nieuwsbrief te versturen.
  • Noem je nieuwsbrief geen ‘nieuwsbrief’, want die term roept afkeer op: “Oh nee hè, niet nóg een nieuwsbrief!” Een E-zine, online magazine of een andere mooie term wordt beter ontvangen bij jouw publiek.
  • Kijk ook eens waar jouw concurrenten over schrijven en schrijf daar jouw eigen verhaal over. Je hoeft niet altijd met iets nieuws te komen, maar zorg er wel voor dat je het jouw eigen verhaal maakt. Met kopiëren maak je jezelf niet uniek en zeker niet geliefd.

Kun je ook teveel sturen? Zolang jij echt waardevolle informatie levert, kan dat eigenlijk niet. Mensen zullen het dan altijd willen lezen. Alleen als het niet interessant is voor ze, dan schrijven ze zich uit. De vraag is of dit erg is, want dan zijn zij hoogstwaarschijnlijk niet jouw doelgroep en zullen zij nooit bij jou kopen. Het kan ook dat je op dat moment niet interessant bent en dat ze nog een keer bij je terugkomen als jij ze wel kunt helpen.

>> Ontvang jij nieuwsbrieven die je eigenlijk altijd wel leest en zo ja, van wie? Laat je het mij hieronder even weten? 

 

Veel succes,
Kirsten

 

Wil je graag nieuwsbrieven gaan versturen, maar weet je niet precies hoe je het aan moet pakken? Dan is dit wellicht wat voor jou.

 

Ps. Waardevolle blog? Laat dan ook jouw netwerk hiervan profiteren en deel deze informatie via onderstaande Social Media buttons.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Dit is een verplicht veld
Dit is een verplicht veld
Geef een geldig e-mailadres op.

+ 8 = 18