Het is heel fijn om tevreden klanten te hebben, maar misschien nog belangrijker om die relatie ook goed te houden als een klant niet tevreden is. Vaak wordt een klacht als lastig gezien en soms zelfs niet serieus genomen als die gevoelsmatig niet terecht is. Maar wat gebeurt er dan?

Die persoon zal dan ontevreden weggaan en zodra jouw naam ter sprake komt, zal diegene precies vertellen welke negatieve ervaring hij/zij heeft met alle gevolgen van dien. Hoe kan het ook?

Neem een voorbeeld aan de service die bij verschillende bedrijven wordt verleend in het artikel van de Consumentengids (zie foto). Als jij met jouw bedrijf goede service verleent en het probleem van de klant oplost, dan houd je daar een tevreden klant aan over. En wat denk je wat er gebeurt als dan jouw naam ter sprake komt?

Juist, dan vertelt diegene over die positieve ervaring en raadt jou aan bij anderen. Je hebt nu een ambassadeur voor jouw bedrijf.

>> Misschien heb jij ook wel een positieve of juist negatieve ervaring met service. En wat doe jij eigenlijk zelf aan service?

Veel succes,
Kirsten

Ps. Waardevolle blog? Laat dan ook jouw netwerk hiervan profiteren en deel deze informatie via onderstaande social media knoppen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Dit is een verplicht veld
Dit is een verplicht veld
Geef een geldig e-mailadres op.

89 − = 86